• Dolar 5.3771

ÖZEL POLATLI'YA MÜJDEYİ VERDİ

SAKARYA SAVAŞI ''TÜRKÜN DİRİLİŞ YOLU YÜRÜYܪܔ

MHP'NİN BELEDİYE BAŞKAN ADAY ADAYI OLDU

ŞEHİTLİK ANITI SAHİPSİZ Mİ?

İŞTE SEÇİM TAKVİMİ

Polatlı

Polatlı Haberleri

ARTVİN’DEN POLATLI’YA UZANAN TARİH YOLCULUĞU

20.11.2018 10:26

Kurtuluş Savaşında önemli mücadelelerin yaşandığı Polatlı’ya bin kilometre yol kat ederek Artvin Arhavi’den geldiler.Artvin ili Arhavi ilçesi Atatürk Ortaokulu 10 Kasım Atatürk’ü anma etkinlikleri kapsamında Polatlı’da bulunan Sakarya Zafer Anıtı, Polatlı Belediyesi Tarihi Alanlar Tanıtım Merkezi Müzesi, Duatepe Anıtı ve Frig Medeniyetinin Başkenti Gordion Antik Kenti, Müzesi ile Kral Midas’ın mezarını gezdi.

Polatlı Belediyesi Tarihi Alanlar Tanıtım Merkezi Alan kılavuzlarının rehberliğinde gerçekleşen gezide Artvin’den gelen Atatürk Ortaokulu Duatepe’de istiklal marşı okudu. Artvin Arhavi Atatürk Ortaokulu Müdürü Şuayip Koparmal, Atatürk Haftası etkinlikleri kapsamında okullarında bulunan son sınıf öğrencilerine yönelik Anıtkabir, TBMM ve Sakarya Meydan Muharebesinde önemli çarpışmaların gerçekleştiği Polatlı’da bulunan Sakarya Zafer Anıtı, Duatepe Anıtı ve Gordion Müzesi ile Frig Kralı Midas’ın Tümülüsünü kapsayan eğitim gezisi düzenlediklerini söyledi. Koparmal, ‘’Son sınıf öğrencilerimize Atatürk haftasında Atatürk bilinci, Atatürk sevgisi ve Milli bilinç kazandırmak için Kurtuluş ve Kuruluş Mücadelesinin geçtiği alanlara gezi düzenledik.’’ Şeklinde konuştu. Koparmal gezinin ilk gününde, TBMM, 1. Meclis, Anıtkabir, Hacı Bayram Veli Camisi ve fen liselerini ziyaret ettiklerini sözlerine ekledi.

Arhavi Atatürk ortaokuluna Polatlı Belediyesi Tarihi Alanlar Tanıtım Merkezi (POTA) alan kılavuzu Ali Özgeç bilgi verdi.

CEDDİMİZİ RAHMET VE MİNNETLE ANIYORUZ

Arhavi Atatürk Ortaokulu Türkçe Öğretmeni Mehmet Okur, ‘’tarihini bilmeyen bir milletin evlatlarının tarihini koruması, devletine sahip çıkması mümkün değildir. Evlatlarımızın tarihini bilmesi için, bu kahramanlıkları yerinde görmesi, tarih şuurunun oluşması için 40 öğrencimizle böyle bir gezi düzenledik. Burada ceddimizin vatan için ne kadar büyük fedakârlıklar gösterdiğini, vatan için can verdiğini gördük, şahit olduk. Ceddimizi rahmet ve minnetle anıyoruz, bizlere şevk verdiler, bu güzel ülkeyi verdiler…’’ diye konuştu.

POLATLI BELEDİYESİNE TEŞEKKÜR EDİYORUZ

Okur, Cumhuriyetin temellerinin atıldığı, önemli kurtuluş mücadelesinin verildiği Sakarya Meydan Muharebesinin yaşandığı topraklarda olmaktan mutlu olduklarını belirterek, ‘’Polatlı Belediyesine sunduğu katkılardan, sağladığı katkılardan dolayı çok teşekkür ediyoruz.’’ İfadelerini kullandı.

Geziye katılan öğrenciler adına konuşan Fatma Öztürk ve Seckin Paylaş ilk defa Polatlı’ya geldiklerini Sakarya Savaşının geçtiği alanları görüp, yaşananları öğrendikçe çok duygulandıklarını dile getirdiler.

BİZ TARİHİN YAZILIŞINI BAŞKA MİLLETLERE ÖĞRETMİŞİZ

Artvin Arhavi Din Kültürü ve Ahlak bilgisi Öğretmeni Mushap Akçay, ‘’ biz millet olarak tarihin yazılışını başka milletlere öğretmiş bir toplumuz. Tarihi yazmış değil sadece tarihi nasıl yazılacağını da başka milletlere öğretmişiz. Şu an şu topraklarda bastığımız her santimetre karede şehitlerimizin kanının olduğunu bilmek tüylerimizi diken diken ediyor. Bizim amacımız gelecek nesillerin bir daha böyle şeyler yaşamaması için bu düşünceleri bu vicdanı, bu algıyı yaratabilmek, milli bilinci aşılayabilmek için her türlü zorlu göze alarak bin kilometre öteden geldik. Bunu görev addediyor, vazifemizi yerine getirdiğimizi düşünüyorum." dedi.

Artvin İli Arhavi İlçesi Atatürk Ortaokulu öğrencileri 15 Kasım’da başlattıkları Program Polatlı ziyaretinin ardından son buldu. Gordion Müzesi ve Frig Kralı Midas’ın antik mezarını ziyaret eden 40 öğrenci ve 6 öğretmenden oluşan grup akşam saatlerinde Polatlı’dan ayrıldı.